Moderni avtomobili so pravi računalniki na štirih kolesih. Vsebujejo ogromno število elektronskih komponent, ki skrbijo za pravilno delovanje različnih naprav. To je tudi razlog, da je delujoča avtoelektrika izredno pomembna za ohranjanje vrhunskega stanja našega vozila. Pomembno se je zavedati, da potovalni računalnik, sistem za vbrizgavanje goriva v motorju, klima in drugi avtodeli potrebujejo natančno določeno količino električne energije. V nasprotnem primeru lahko celoten avtomobil izkuša raznolike težave, ki nam otežujejo vožnjo.
Današnji avtomobili so kompleksni stroji
Vsak nov avtomobil je dovršen stroj, ki ima zelo zapleteno povezavo žic za oskrbovanje njegovih komponent. Včasih so bile nadgradnje sistema avtoelektrike dokaj preproste. Danes pa je že namestitev dodatnih zvočnikov lahko dokaj obsežen poseg. Poleg tega pa moderni avtomobili vsebujejo različne senzorje, kamere in računalnike, ki morajo delovati brezhibno, da lahko sploh zaženemo motor.
Akumulator je velik del celotnega sistema delujoče elektronike v vseh vozilih na notranje izgorevanje. Njegova glavna naloga ni napajanje luči, radia, klime in drugih komponent. Namenjen je nudenju dovolj visoke voltaže za hladni zagon motorja. Res je, da ga potrebujemo za napajanje prej omenjenih naprav, ko avtomobil stoji. Med delovanjem pa ga polni alternator v novejših vozilih, starejša pa uporabljajo dinamo.
Žarnice za avto potrebujejo natančno določeno količino električne energije
Žarnice v vsakem avtomobilu imajo določeno moč, ki se meri v watih. To je enota za porabo električne energije in moč oddajanje svetlobe. V največ primerih so same žarnice za avto 55 watne. LED in Xenon izvedbe pa lahko proizvajajo enako količino svetlobe, če jih primerjamo s halogenskimi, vendar z veliko nižjo porabo energije.
Če vzamemo za primer H7 LED žarnice, so te enako učinkovite, kot njihove halogenske izvedbe. Razlika je v tem, da LED žarnice za avto porabijo do 90% manj energije za ustvarjanje enake količine svetlobe. Starejše avtomobile je potrebno homologirati, če želimo uporabljati LED žarnice, saj imajo parabole žarometov narejene po standardih halogenskih izvedb.
Večina novih vozil uporablja H7 LED žarnice v žarometih
Napredek LED avto žarnic je povzročil, da so jih posvojili mnogi proizvajalci družinskih, športnih, luksuznih in tudi električnih avtomobilov. Res pa je tudi, da je še vedno možno opaziti veliko halogenskih in Xenon žarnic v novejših avtomobilih.
Celotno avtomobilska industrija pa se počasi premika v smer, kjer bo večina novih vozil uporabljala H7 LED žarnice za žaromete. V razvoju so tudi druge izvedbe žarnic, kot so laserske, vendar so te še vedno dokaj nedostopne. Ko govorimo o H1, H3, H7 in drugih oznakah, te v glavnem pomenijo oziroma nakazujejo na nastavek oziroma ležaj, ki ga uporabljajo žarnice. Je pa res, da vsaka izmed oznak tudi predpisuje majhne razlike med močjo, število filamentov in drugih malenkosti same žarnice.
H4 žarnica imajo dvojni filament. To pomeni, da uporabljajo eno avto žarnico za ustvarjanje kratkega in dolgega snopa svetlobe.
Znaki slabo delujočega električnega sistema v našem avtu
Alternator, akumulator in druge ključni deli električnega sistema so ključni za njegovo pravilno delovanje. Klima, radio, gretje sedežev in druga dodatna oprema potrebuje natančno določeno količino energije, drugače lahko pride do poškodb in nepravilnega delovanja. Če izkušamo katerega od sledečih znakov, je morda čas, da pregledamo električno napeljavo v našem vozilu:
Žarometi in druge luči ne delujejo pravilno
Luči v našem avtomobilu so izredno pomemben del varnostne opreme. Potrebujemo jih za nakazovanje smeri, prikazovanje zaviranja zadaj vozečim voznikom, osvetljevanje temnih in meglenih cest ipd. Je pa res, da so tudi H7 LED žarnice eden izmed največjih porabnikov električne energije v našem avtomobilu. Če električni sistem ne deluje pravilno, bodo luči vedno slabše svetile. Za to je zadolžena nizka voltaža, ki je lahko posledica poškodovanih kablov, slab akumulator, okvarjen alternator ipd.
Varovalke moramo neprestano menjati ali pa jih varnostno stikalo pomeče ven iz škatlice z varovalkami
Varovalke varujejo pomembna električna vezja in preprečujejo preveliko voltažo, ki lahko poškoduje naše naprave v avtu. Če moramo neprestano menjati varovalke, ali pa te meče ven iz škatlice, je morda kaj narobe z avtoelektriko.
V avtu je vonj po zažgani plastiki ali električni izolaciji
Če med vožnjo pričnemo vonjati zažgano električno napeljavo ali plastiko, je močno priporočljivo, da hitro ustavimo avtomobil na varnem mestu. To je lahko znak velikih težav v celotnem sistemu avtoelektrike, ki lahko vodi do požara.